Když jsme projekt Dobrý skutek na slavnostní Konferenci Broker Consulting v červnu 2005 spustili, netušila jsem, jak mi tato práce rozšíří obzory. Nikdy dříve jsem se dobročinností aktivně nezabývala a stejně tak mí dobroskutkoví kolegové. Všechno pro nás bylo nové, spoustu věcí jsme si uvědomovali za pochodu.
Hodně přátel se mne ptalo a dodnes ptá, jestli mi téměř každodenní setkání s nelehkými lidskými osudy nepřináší chmury. Opakovaně kladený dotaz mne donutil k zamyšlení. Dobrý skutek a práce v něm mi v mnoha směrech především otevřely oči a přivedly k poznání, že ač mají naši klienti těžký, někdy až nepředstavitelně těžký úděl, jsou mnohdy šťastnější než my ostatní. Naši klienti i jejich blízcí se totiž umí radovat ze všedních maličkostí, sebemenších pokroků a drobných úspěchů, dovedou se osudu postavit nebo se s ním utkat.
Pak se ale stane, že je v záplavě každodenních starostí a složitých problémů potká něco zdánlivě nekomplikovaného a ryze pozitivního, co je díky jejich nefalšované skromnosti zaskočí, a oni najednou nevědí, jak se s tím vypořádat.
Broker Consulting se díky Vaší píli stal už posedmé největším dodavatelem pojistných smluv v Pojišťovně České spořitelny! Tento výkon byl po zásluze odměněn čtyřmi poukazy na květnový desetidenní zálet (letecký zájezd ☺) do Nepálu. Vedení BC si dlouho kladlo otázky, komu tuto odměnu předat. Někomu, kdo si to opravdu zaslouží? Nebo tomu, kdo si takovou dovolenou sám nepořídí? Někomu, kdo takový dárek absolutně nečeká či tomu, kdo by se z něj uměl hóóódně radovat? Nakonec se zrodil z mého pohledu geniální nápad, perfektní řešení zpočátku složitého rébusu: Darujme zájezd čtyřem lidem, kteří se nepřetržitě starají o těžce hendikepované blízké a potřebují si odpočinout! znělo konečné rozhodnutí, které současně zahrnovalo odpovědi na všechny kladené otázky.
A tak se roztočilo kolo nekonečných telefonátů S Haničkou Bořánkovou, asistentkou o. s. Dobrý skutek, jsme postupně kontaktovaly jednotlivé klienty Dobrého skutku. Sdělení o možnosti letět zdarma do Nepálu na zaslouženou dovolenou vyvolalo údiv i výše zmíněné rozpačité reakce. Jak se s takovou nevšední nabídkou vypořádat. Někteří nám tuto informaci skoro nevěřili! Vzhledem k požadavku svěřit svého nemocného na deset dnů do náhradní péče se bohužel počet zájemců postupně snižoval. Nakonec zůstalo sedm maminek, které se podmínkám přizpůsobily. Ty jsme pro objektivnost výběru zařadily do slosování a za přítomnosti svědků z řad zaměstnanců centrály BC čtyři z nich vylosovaly (viz. foto). Radost, kterou ze šťastného losu měly, byla ohromná a ryzí a my jsme ji sdílely spolu s nimi.
Děkujeme Vám všem, kteří jste se na vynikajících obchodních výsledcích v roce 2008 podíleli a získali tak pro Broker Consulting (a potažmo pro naše klienty) mimořádnou odměnu v podobě výše zmíněného zájezdu do Nepálu.
Děkujeme vedení společnosti za rozhodnutí, že zájezd věnuje těm, kteří si ho nemohou z vlastních příjmů pořídit a kteří si ho za svou obětavost a lásku k bližním bezesporu zaslouží.
Za tým o. s. Dobrý skutek Bára Hrubá