Život nám čas od času přichystá nějaká milá a nějaká nemilá překvapení. Dnes jsem volala mamince Šárky radostnou novinu, že je na madlo k jejich vozíku již naspořeno a že můžeme vystavit darovací smlouvu a požádat dodavatele o fakturu.
Milé překvapení v podobě sdělení že částku 6.922,-Kč již uhradila Nadace Charty 77 jsem přivítala se slovy: „Prima, alespoň ušetříme na dalšího klienta!" To nemilé na celém případu je, že paní Gažíková – Bahsová nenašla ani tolik slušnosti, aby nám tuto skutečnost sama zavolala. Že jsme ztratili čas a věnovali zbytečnou práci zpracováním její žádosti, to je naše bohužel běžná praxe. Mrzí nás však velmi, že jsme tímto přístupem Šárčiny maminky zdrželi žádost jiného žadatele, že musíme informovat dárce, kteří si Šárku pro svůj dobrý skutek vybrali, že právě Šárka jejich pomoc již nepotřebuje.
Potřební běžně žádají o pomoc u více charitativních společností, to je v pořádku. Jsme rádi, že se snaží sami o sebe co nejlépe postarat.
Žádáme však co nejdůrazněji, aby nás o průběhu ostatních žádostí včas a pravdivě informovali. Uvědomit někoho, kdo svou pomoc přislíbil, o tom, že jeho pomoc již nepotřebuji, považujeme za projev základní slušnosti!
Částka 7 239 Kč od dárců (anonym, Pavel Hudeček, zaměstnanci AstraZeneca Czech Republic s.r.o.) byla převedena na případ Jiřího Nováka.